2013年5月9日 星期四

母親節快樂…!!!

母親節快樂…!!!



這首歌是IL DIVO首張專輯裡的第二首歌, 歌名是: MAMA媽媽
“MAMA”是出自瑞典斯德哥爾摩的詞曲創作雙人組Andreas Quiz & Joseph Laross的手筆
這對竄起於21世紀的詞曲創作搭檔以創作西城男孩” How Does It Feel, Don’t Say It’s Too Late, Bad Girls,
以及嗆辣妹潔芮Set Me Off等單曲而吸引樂界人士的注意
在斯德哥爾摩弦樂團的優雅伴奏樂聲中
IL DIVO展現了聲樂歌詠情感的美聲特質
把這首描述叛逆青年邁向過世母親表達懺悔之意的歌曲唱得十分感人

以下是 “MAMA” 的中英文歌詞

Mama thank you for who I am
媽媽, 感謝妳栽培我成為今日的我
Thank you for all the things I'm not
謝謝妳的教導讓我不致誤入歧途
Forgive me for the words unsaid
原諒我未曾說出口的話
For the times
I forgot
我竟忘了這一切
Mama remember all my life
媽媽, 在我一生中
You showed me love, you sacrificed
妳奉獻自己, 給我無微不至的愛
Think of those young and early days
憶起那些年少輕狂的日子
How I've changed
Along the way
一路以來, 我是如何改變過來
And I know you believed
我知道妳曾相信
And I know you had dreams
也知道妳曾有過夢想
And I’m sorry it took all this time to see
很遺憾我花了那麼多時間才懂得
That I am where I am because of your truth
因為妳我才能成為現在的我
I miss you, I miss you
我想念妳 , 我想妳
Mama forgive the times you cried
媽媽請寬恕那些我讓妳落淚的時刻
Forgive me for not making right
請原諒我所犯的過錯
All of the storms I may have caused
所有因我而起的風風雨雨
And I've been wrong
我真的錯了
Dry your eyes
讓妳哭乾淚水
Mama I hope this makes you smile
媽媽我希望這可以讓妳展露微笑
I hope you're happy with my life
希望妳對我的人生感到滿意
At peace with every choice I made
對我做的每一個選擇都感到安心
How I've changed
Along the way
在人生路上, 我是如何改變過來
And I know you believed in all of my dreams
我知道你相信我所有的夢想
And I owe it all it you, mama
而我虧欠妳太多了, 媽媽!
PS: 音樂影片由YOUTUBE分享提供

沒有留言: